aka Sveriges Stadsminister

Denna skoldag började 08.30 och då hade vi idrott, och idag var det friidrott som gällde. Jag var dock bara med lite halvt eftersom jag har blivit förkyld. Det finns två anledningar till att vi ska träna friidrott: första är att det står i kursplanen och andra är att vi måste träna oss till Katte - Skrapan kampen nästa vecka. Det är en årlig kamp mellan min skola Katte och en annan skola Skrapan. Skrapan har vunnit de senaste 10 åren men vi vann 30 år i rad innan. Så det kommer uttagningar i olika friidrottsgrenar för att bilda de bästa lagen. Hade dock bara tänkt sitta på läktaren men det är så grymt KUL!!! Kampen är nästa vecka på torsdag, I can't wait! Hoppas vi vinner, man vet aldrig.


Efter idrotten var det föreläsning i aulan. Det var inte vem som helst som föreläste utan Fredrik Reinfeldt aka Sveriges stadsminister, väldigt fint besök med andra ord. Han pratade om miljöfrågor. Jag får inte rösta än men det är alltid intressant och höra vad han har och säga. Reinfeldt fick såklart en t-shirt och en mugg från skolan. På t-shirten står det "Katte i mitt <3" och på muggen är det Kattes symbol. Det är en del "kända" människor som har besökt Katedralskolan i Uppsala nu...
Man kan läsa lite om besöket på http://www2.unt.se/article/1,,MC=77-AV_ID=911901,00.html?f=10
Rubriken på artikeln lyder: "Jubel när Reinfeldt gästade Katedralskolan"



Resten av skolan gick smärtfritt framåt och vi slutade ganska tidigt. Vi fick tillbaka våra nationellaprov i Matte C, det gick ganska bra tre poäng från VG, surt!

De kläder jag har på mig kanske kommer upp på bild lite senare...

CYA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0