Spirit week

Sitter här framför datorn. Jag kom hem för inte alls länge sen. Det regnar ute så jag fick cykla i regnet men nu har jag bytt om och är torr. Den här veckan är det ”Spirit Week” på min skola. Vi ”klär ut” oss. Igår var det bara peppdag men idag fick man gå klädd i pyjamas om man ville. Jag tycker man ska ta vara på ”roliga” eller ”annorlunda” dagar och hänga på.


Så här såg jag ut - supersnygg bild!: 


Det här står det om Spirit Week på facebook eventet om ni har lust att läsa:


Att Katedralskolan är en av Uppsalas bästa skola kan bevisas på många sätt. Mest tydligt är det när betyg jämförs med andra skolor: Det har alltså samlats en studieinriktad och högt presterande grupp av elever på denna fantastiska skola. Men visst är det väl så att det behövs så mycket mer än bra betyg för att bli en bra skola; en grundläggande gemenskap, en god sammanhållning, en Katteanda helt enkelt. Katteandan som råder på Katedralskolan är unik. Vårt rika föreningsliv, vår framgångsrika elevkår, våra trevliga elever och fantastiska lärare är vad som resulterar i detta. Det är också alla dessa betydelsefulla personer som gör det möjligt för Katedralskolan att vara först i Uppsala med en

SPIRIT WEEK

Vecka 47 är det dags! Tillsammans ska vi lyfta gemenskap och glädje i skolan till en ny nivå. Idéen är hämtad från USA. Där finns en stark ingrodd kultur om att skolors egna ”skol-spirit” är en viktig del under framför allt elevernas fyra high school år. Det ger eleverna chans att få klä ut sig, spexa, hitta nya vänner, känna gemenskap och ha extra kul utan att det behöver gå ut över schemalagd undervisning.

Just på grund av de positiva följderna skapades i september ett utskott som jobbar med att förverkliga denna dröm. Kattes elever kan med sitt engagemang göra detta till höstens roligaste vecka!!



Juste fick min första universitetskatalog i brevlådan idag. Den var från Linköpings universitet. Några av mina kompisar har fått Uppsalas universitetskatalog men in jag, hoppas jag också får den. Men i och för sig är det ju till nästa höst det skulle gälla för mig. Hade dock tänkt titta igenom Linköpings katalogen lite. Men först GG och mellis.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0