dagen innan 18 års dagen

Efter en skön sömn vaknade jag med snöfall utanför fönstret, det kändes kallt. Cyklade till skolan gjorde jag ändå tillslut och isvindarna var iskalla. Vi var smått försenade till lektionen och när vi kom till klassrummet var det tomt och grått där inne. På klassrummets dörr fanns det en liten rosa post-it lapp där det stod ”Vi är i Domkyrkan/The Boss”. Vi antog att det var vår lärare Per som var ”The Boss”.  Så vi cyklade till domkyrkan och hittade CE3 samt Per (Per är vår religionslärare och är en jätte bra lärare + en duktig trollkarl). Nu var skoldagen igång. För mig, Linnéa, Johanna och Matilda slutade skoldagen dock redan efter lunch. För vart skulle vi? Jo vi skulle på UF – företags mässa i musikenshus. Mässan höll på från klockan ett till klockan fem. Själv tycker jag det var en rolig och bra mässa, flera som hade intressanta saker att säga. Mycket människor var det också, ca 600 pers. Vi blev grymt taggade och nu ska vi ”springa”! Vi fyra ska alltså starta ett UF – företag som projektarbete, vi kanske ligger lite efter och det är därför vi måste ”springa”, men det kommer bli kanon. Nu på torsdag ska vi till Drivhuset och bolla idéer med någon kunnig människa. Sedan blir det tydliga mål.

 

Har absolut inte gjort mycket sedan jag kom hem. Jag har sett Gossip Girl och gått ut med Domique.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0