.

Veckan som har varit innehöll mycket plugg, mycket plugg = dålig uppdatering.

Det är ju lördag idag. Av någon anledning är lördagen den dagen då jag ser fulast, med fulast menar jag smutsigt hår, fula kläder etc. På lördagar brukar det jämt bli en sväng ut i skogen med Domique och då orkar man inte bry sig. Men denna lördag känner jag på mig kommer att bli annorlunda, tror nämligen att jag ska hoppa in i duschen. Rent hår är nummer ett, man känner sig betydligt fräschare, alla vet nog det...

Måste läsa Pride and Prejudice och ta ut en bit text och prata om den på engelska lektionen på måndag. Sedan så har jag spanskaprov på måndag också, det går dock inte att plugga så mycket. Det är ett läsförståelseprov, men jag ska läsa liknande texter.

Nu när jag skrev om plugg kom jag att tänka på att förra fredagen och denna fredag(igår) har jag och väninnan Linnéa varit duktiga och pluggat. Vi har först åkt hem till mig, gått ut med Domique, kikat lite i affärer på stan, satt oss på Waynes och pluggat. Igår blev det till klockan åtta då Waynes stängde. Vi pluggade inför fysikprovet som är på onsdag den 21/10. Man känner sig duktig när man pluggar på en fredag, med en kompis och skön miljö är det inte allt för tråkigt heller. Vi fick till och med beröm av en som jobbade där, awsome!

 

Nu kom jag på en till sak som jag vill berätta som hände i fredag. De senaste dagarna har jag pratat med Oline på facebook. Henne har jag ej träffat på länge, vi gick i samma klass på högstadiet och är en mycket rolig och bra kompis. Men i varje fall så träffade jag och Linnéa henne när vi cyklade hem från skolan, kul! Vi pratade lite och vi ska troligen ses nästa vecka. Mer kul!

 

Det här är sista saken jag vill berätta. I går så hade vi laboration i kemi. Jag var nervös att det skulle bli väldigt svårt eftersom man själv (i par) skulle bestämma vilka metoder man skulle använda för att veta vad för sex olika ämnen vi hade blivit tilldelade. Men jag och Linnéa var förberedda, vi hade kollat på internet och i böcker dagen innan. Det gick jättebra, och vi listade ut rätt gällande dessa sex ämnen. Nu ska vi förbereda oss innan varje laboration, man förstår mycket mer.

 

Nu måste jag gå så att lördagen kan börja. Långt inlägget blev…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0