en rolig händelse från i fredags

Tänkte försöka skriva om en rolig händelse från i fredags. Den kanske är lite intern men jag ska försöka…

I skolan hade vi bl.a. fysik och matte. Jag och Linnéa jobbade ihop när vi räknade. På fysiken (som jag, Linnéa och Isabell aldrig ser fram emot, tvärtom) gick det faktiskt bra och vi blev smått glada, eller gladare eftersom vi jämt flamsar. Men på matten gick det väl sådär… vi räknade två uppgifter på en lektion som var en timme och tjugo minuter lång typ, men en uppgift var jättesvår och det är ju trots allt Matte D. Det här är inte det roliga utan jag vill bara att ni ska få veta hur dagen hade gått…

 

Det roliga är;

Jag och Linnéa är ute och går med Domique, Domique går lös och Linnéa håller i hennes koppel. Vi kommer till en ställning där det ska hänga gungor men det gör det inte. Linnéa slänger upp kopplet runt ställningens stång (vet ej varför), som kanske är tre meter hög. Jag börjar tänka på harmoniska svängningar från fysiken och föreslår att vi ska skapa harmoniska svängningar med kopplet. Kopplets ena ända tar jag igenom öglan på den andra ändan, för att få fast kopplet och kunna göra dom här gung rörelserna (harmoniska svängningar). Jag säger något liknande till Linnéa ”Kommer vi få ner kopplet om jag drar åt?”. Det blir inte så mycket mer sagt och jag drar åt, det blir ju som en knut om man drar igenom en ända genom en ögla. Denna knut dras åt upp till stången som jag skrev var ca tre meter hög. Sen står vi där och fattar inte varför vi är i den här situationen och inte kan få ner kopplet. Vi hoppar och når inte, jag försöker klättra upp med hjälp av Linnéa men gör illa ett finger och lyckas inte. Tillslut springer jag och letar efter en pinne (hittar den bästa pinnen!) och vi får ner kopplet, yes! Nu känner vi oss dumma ungefär som på matte lektionen. Tur är att vi senare åkte till stan och
pluggade matte på en fredags kväll i typ två timmar eller mer till klockan åtta på kvällen.

What to do?


Domique tittar på


Lösningen


Det här är andra gången jag har försökt skriva ner något roligt som har hänt, vet ej om jag har lyckats men kul var det i varje fall!

 

Let’s skid! Mer internt… från serien The Inbetweeners.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0