glass

För några dagar sedan köpte mamma glass. Jag tyckte att hon köpte smaker som ingen gillar, hon köpte choklad, mynta och fikon och vaniljglass. Choklad – jag gillar inte men pappa gillar, mynta och fikon – fikon… what? och vaniljglass är ju gott. Men jag smakade choklad och mynta fikon, chokladglass har jag jämt tyckt varit jobbigt att äta pga. att det blir för starkt, men båda var mumsgoda. Jag njöt av glassmakerna igår och i natt drömde jag om glass. Jag kommer typ aldrig ihåg drömmar men både denna natt och förra natten (drömde att jag träffade Robert Pattison, haha lame) kommer jag ihåg vad jag drömde. I glassdrömmen var jag i Spanien och Sverige, mina bröder, kusin och moster var med. Vi handlade i affären med en kundvagn och kom till frysdisken däe glassen befann sig. Det fanns flera stora paket öppna som man fick smaka av. Smakade någon chokladglass med massa chokladbitar i som var väldigt god. Jag åt och åt och blev smutsig om munnen och liknade ett monster som tittade sig omkring och åt okontrollerbart. Glassmonstret kanske? Affären var i Spanien men jag tror jag sprang till affären först och då var jag i Sverige.

 

 

Svejs, är ju ledig idag så får se vad jag få gjort…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0