Pans Labyrint

Måndagen innan jag fick lov såg vi klart på filmen Pans labyrint på spanskan. Jag har inte skrivit något om den och tänkte att det skulle passa att göra nu. Pans labyrint alltså eller El laberinto del fauno som den heter på spanska var väldigt bra enligt mig. Jag gillar när det är mystiskt, när människor har något "eget" blir jag lätt intresserad av filmen och i denna var det antagligen sagorna eller något... Man kommer in i världen men man stannar i den efter man har sett filmen, om det händer är det en bra film. Pans Labyrint rgiserad av Guillermo del Toro som tidigare har regisserat Hellboy. 4/5 får filmen av mig.


"Spanien 1944 och slutet på inbördeskriget. Den nyligen omgifta Carmen flyttar med sin dotter Ofelia till sin nya man, den kalla och auktoritära Vidal, kapten i Francos armé. Ofelias nya liv blir tufft och hon söker en fristad i en mystisk labyrint hon hittar." - bio.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0