the Russian Killed the Mouse

Första lektionen idag var biologilab. Det var dissekering på schemat. Vi dissekerade grishjärta och lungor. På brickan med hjärtat och lungorna min grupp fick fanns det även andra organ, såsom lever, njurar, diafragma och en massa fett. Vi var i grupper av tre och i min grupp var det jag den som skar mest i hjärtat och strupen. När man höll på med hjärtat, stoppade in fingret i aortan och såg lite koagulerat blod tänkte man först inte på vad man gjorde. Men när jag sen kom på vad jag gjorde mådde jag lite illa, men jag kom över det och fortsatte. Linnéa blåste upp lungorna, det var lite kul att se lungorna bli större och sedan se luften åka ut. En gång när lungan var uppblåst skulle man punktera lungan vilket jag gjorde. Lektionen efter kunde man må lite illa ibland när man kom ihåg lukten och liknande…

 

Har nyss sett Inglorious Basterds , lite grov… eller…?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0