Kampen -10

Efter att ha varit på en väldigt rolig skiva på BJ anordnad av CF tar jag mig dagen efter upp vid åtta. Jag säger (skriver) bara kampen -10, oförglömlig. Lite sen till tåget mot fotbollsplanen men hälften var jag med i varje fall, kul som vanligt. På fotbollsplanen äger vi ut Skrapan på dragkampen, men grejen är att Skrapan har stora människor i laget, större än i vårt, och ändå vinner vi den delen + under de två gånga åren har vi inte vunnit dragkampen. Fotbollen var väl inte den bästa jag sett om jag säger så och den förlorade vi. Mot studenten där friidrotten började efter ett tag. Det var jämnt hela tiden, vi ledde, Skrapan ledde. Stafetten blev den sista och avgörande grenen. Skrapan ledde och om vi vann stafetten skulle vi få 14 poäng och vinna. Alla var nervösa och när sista snubben från Katte springer på och vinner var jag glad, alla var glada. Alla på Katte läktaren springer ut på planen och kramar varandra av lycka, härlig känsla det var. Men sen efter ett tag säger dom i högtalarna att det har blivit fel räknat. I 1000 meter herr har dom räknat fel, man hade glömt att räkna någon Skrapan elevs poäng då han kom på delad femte plats som Katte. Det blir lika.

Efter förra årets Kamp så har Fair Play förts fram en del inför den här kampen. Jag vet inte, det känns lite konstigt att vi då också får lika... Är det verkligen det riktiga resultatet? Men det känns (typ) ändå som att vi vann. Stämningen var ytterst konstig när både Katte - och Skrapanelever lämnar Studenternas. Man visste ju inte om det var ett bra resultat, lika liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0