prinsar och prinsessor

Efter att ha varit ganska inaktiv här på bloggen tänkte jag skriva något om bröllopet. Lite sent kanske men wtf. 

Tiden innan Victorias och Daniels bröllop var jag inte så taggad och tyckte inte det var så spännande. Men dagen innan bröllopet fick jag något ryck och blev taggad. Jag ville tom köpa allt i deras serie som man kan äta (gjorde inte det dock). Hmmm... varför? Kanske för att som liten gillade jag prinsessor och sånt. Jag kommer ihåg en tecknad film som jag inte kommer i håg titeln på men det var någon prinsessa som förvanlades till svan men det jag vill komma till är att min favorit del i den filmen var när det var dags för bröllop och massa finkläddda prinsessor kom till slottet.. Antagligen vaknade filckan inom mig till liv. 

På bröllopsdagen fick jag med mig hela familjen till Stockholm, haha (Sebbe köpte iof en golfklubba... så han åkte nog med av en annan anledning). Det var mycket folk och vi hann inte se så mycket eftersom vi var tvugna att vara i Uppsala vid halv sex. Men vi spelade in allt och jag har kollat på en del. De verkar ju väldigt kära och Victoria var väldigt fin. Jag är glad för deras skull. Daniel har varit så stel men i mina ögon mjuknade han lite efter det där (lite töntiga men ändå gulliga) talet. Victoria gillar jag bara mer nu, hon verkar så snäll.
Det var roligt att se alla kungligheter från andra länder, lite tråkigt att det Britiska kungahuset var så dåligt representerat.





Långt inlägg och det är ju inte så attraktivt att läsa men orka bry sig. Nu ska jag se lite mer på matchen mellan Portugal och Sydkorea där det nyss blev 4 - 0, har sett en del matcher fakitskt. Men hejar ju på Urugauy och det går ju ganska bra för dom, kul.

 


Kommentarer
Postat av: izza

omg izza kommenterar, so exciting...



Menar du svanprinsessan haha? Har den hemma :)



Hahah du skulle sett tidningen, det var en liten ruta om bröllopet, inget mer. Hade troligen varit större om det inte varit VM och om drottningen hade varit där.

Kan ju som nykommen brittitsk expert host host berätta att det var ett stort horserace event några dagar förra veckan och drottningen har massa hästar som hon äger där + att jag tror hon håller i själva eventet så hon kunde inte gå.

Japp, that was izza calling from Britain. peace

2010-06-21 @ 21:57:28
Postat av: Mikaela

Svanprinsessan är det!



Ja jag hörde att Charles, Harry och William var i Sydafrika och att drottningen sällan åker utanför landet. Taskiga britter som inte låter fina Victoria lysa i sina tidningar.



eyo

2010-06-21 @ 22:31:04
URL: http://missms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0