Första mars innebär: första skoldagen efter lovet och första vårdagen.

Just nu sitter jag i skolan och har håltimme och det är kallt. Har haft en lektion och lunch. Lektionen – Spanskalektion, om det spanska inbördeskriget och det var en rätt chill lektion faktiskt. Lunchen – Vid den tiden låg jag fortfarande och sov på lovet så den var inte så aptitretande.

 

Det är kallt här i skolan och det är snöstorm ute, jag vill hem. Men jag har denna håltimme plus två lektioner till kvar.


Första vårdagen – snöstorm, men imorse när jag var ute med Doggie D hörde jag fåglar kvittra, vårtecken(?!).

 

Om jag minns rätt tror jag att den första höstdagen faktiskt var väldigt höstig jämfört med dagen innan. Även första vinterdagen var väldigt vintrig och kall jämfört med dagen innan. Men inte första vårdagen alltså, får ge moder natur några dagar helt enkelt. I helgen började dock snön att smälta så fint, så hoppet om vår växte inom mig. Men nu får ska jag glömma vädret och ”håltimma” vidare.

 

 

Mjau


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0