vi vet vad vi ska prata om i korridorerna

Ännu en håltimme, så tråkigt! Första lektionen var biologi men samtidigt pratade Hans Rosling i aulan, så vi gick och lyssnade på vad han hade och säga. Han var riktigt bra och han sa intressanta saker om folkmängden på jorden och att man inte längre bara kan dela upp alla länder i två fack i – och u – länder. Visste ni att han har gått på Katte? Han är tydligen ganska känd men inte visste jag vem han var innan idag. Men nu vet jag, så något nytt har jag allt lärt mig idag.

 

Håltimme som sagt spanskan var inställd, följt med lunch så jag börjar inte för ens vid tolv. Great. Ska skriva förra veckans spanska läxa som var att skriva en kommentar om boken ”Amor, curiosidad, prozac y dudas” på Fronter forumet. Sedan har vi fått ännu en bit att läsa.'

 

Ännu en fin och solig dag! Glädje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0